Uppskattad vandring i Illernreservatet

IMGP3072

Söndagen den 21 Augusti gjorde Naturskyddsföreningen i Tranås en vandring i Illernreservatet tillsammans med nyanlända. Initiativet kom från Suzanne Schöblom och hon tog även kontakt med Katarina Hallefjord på Vux Tranås. Den 16 augusti var Märta Svärd och Ingegerd Sundberg inbjudna dit för att berätta om vandringen. Något som möttes av ett stort intresse.

Kl 11 på söndagen, i ett härligt väder, möttes 7 medlemmar från NF, Katarina och ca 20 inbjudna – familjer med barn och ensamma vuxna. Buss till Rås, information i Kåtan, vandring ner till badplatsen, matsäck och uppdelning i grupper efter intresse. Några vandrade en längre sträcka, några blockade bär (barnen var bäst) och andra valde att umgås uppe vid Rås Gård.

Det blev några härliga timmar tillsammans, uppskattade av alla! Kl 14 gick bussen tillbaka till stan.

Suzanne Schöblom och Ingegerd Sundberg