NF Tranås

NF Tranås är Naturskyddsföreningens lokala krets i Tranås med omnejd. I dagsläget ingår även Aneby-kretsen i föreningen. Vårt huvudsakliga intresseområde sträcker sig från Vättern till sjön Sommen, med all natur och allt djurliv däremellan. Vi arbetar emellertid även regionalt och på riksnivå inom Naturskyddsföreningen, samt i samverkan med andra miljöorganisationer. Se ett axplock av vårt arbete genom att klicka på följande länk:
Vårt engagemang – en tidlinje, NF Tranås, 2023-03-12

Vår målsättning är att verka för en hållbar utveckling för naturen och miljön i framförallt vårt närområde. Genom aktivt naturskyddsarbete, politisk påverkan och hjälp från engagerade medlemmar eftersträvar vi en hållbar samhällsutveckling, miljövänliga transporter, ekologisk mat och odling, och en mer naturvänlig framtid.

Bli gärna medlem i Naturskyddsföreningen och NF Tranås genom att klicka på denna text!

Styrelsemedlemmar 2024:

Ordförande: Simon Söderstedt (soderstedt.s@gmail.com)
Vice ordförande: Gunnar Eklund (gunnar.eklund@icloud.com)
Kassör: Yvonne Jarl
Ledamöter: Gabriella Fjordmark Lerne,  Anneli Gustafsson, Bo Håkansson,  Suzanne Schöblom, Peter Sterne, Torsten Svärd, Sven-Olof Wahlström
Suppleanter: Kristofer Gustavsson, Fuji Hoffmann

Naturfoton på denna hemsida är tagna av medlem och fotograf Gunnar Lundqvist.

Bankgiro: 302-0765

Se även våra enskilda Arbetsgrupper.