Kommer du att rösta i EU-valet?

EU-valet är vår chans att påverka vad som sker i vår omvärld. Tillsammans kan vi nu bestämma hur Europa ska formas och påverka vilka lagar som ska gälla här i Sverige. Den 9 juni, eller tidigast den 22 maj om du förtidsröstar, kan du välja de 21 ledamöter som ska representera Sverige i EU-parlamentet. Detta val är avgörande för om EU ska kunna fullfölja sitt klimatpaket ”Fit For 55” till 2030. Använd din röst.

NF Tranås vill uppmana alla våra medlemmar, men även allmänheten, att använda sin röst i EU-valet! Vi kommer stå på Hylands torg eller på Tranås torg längs med Storgatan alla fredagar kl 10-13 och lördagar kl 10-14 till och med den 8 juni, för att uppmana människor att rösta. Vi kommer bl.a. att dela med oss av Naturskyddsföreningens granskning av partiernas tidigare engagemang i natur- och miljöfrågor.

Kom gärna förbi och prata med oss, eller ställ frågor! Läs och sprid även gärna vår informationstext nedan!