Möte med Kristina Östman och biskop Marika Markovits

Naturskyddsföreningen, Svenska kyrkan, Löfstadkyrkan och Röda korset i Tranås agerar tillsammans för att vi ser behovet att ta hand om vår skapelse, vår planet och människorna och djuren som bor på den. Vi har därför bjudit in Naturskyddsföreningens enhetschef för klimat Kristina Östman och Marika Markovits, biskop i Linköpings stift, för att samtala om klimat, demokrati och rättvisa, utifrån de olika organisationernas perspektiv.

NFs generalsekreterare Karin Lexén, som tidigare var planerad att tala, har tyvärr varit tvungen att ställa in.

Anmäl er gärna för att ta del av fika under kvällen! Kostnad 50kr / person. Senast den 3/9 till: gunnar.eklund@icloud.com