Arne Müller och Norra Kärr

NF Tranås vill rapportera från föreläsningen med Arne Müller den 8 november, som var en stor framgång! Ett stort antal engagerade och intresserade människor närvarade vid mötet, även om färre politiska representanter än önskat fanns på plats. Arne berättade om riskerna med en gruva i Norra Kärr och även om den viktiga inverkan domen i Förvaltningsrätten haft även för andra gruvetableringar i Sverige. Vi har gjort det svårare för andra gruvföretag att exploatera mark och natur i Sverige, något vi alla som engagerat oss i frågan bör vara stolta över!

För alla er som missade föreläsningen med Arne så spelades kvällen in och kommer så snart som möjligt att laddas upp på Youtube, samt publiceras här på hemsidan. Delar av denna inspelning kommer även att användas i en planerad engelskspråkig och uppdaterad version av informationsfilmen om Norra Kärr. Detta då filmen är tänkt att visas i Europeiska Unionen. Håll utkik här på hemsidan eller på Facebook för mer information om detta!