Naturskyddsföreningen i lokal-TV om höghastighetsbanan

I måndags, den 22 januari, medverkade NF Tranås i SVT Jönköpings nyhetssändning för att informera om vårt ställningstagande gällande höghastighetsbanan. Vår ordförande Märta Svärd och länsförbundets ordförande Anders Berthling, med flera, träffade reportrarna och framförde våra argument, däribland att en ny stambana för max 250km/h är bättre och visar mycket större naturhänsyn. Då flera kommunalråd uttalat sig och sagt att alla är överens om att en höghastighetsbana är bäst för Sverige, kontaktade vi lokal-TV och framförde vår ståndpunkt. Riksföreningen har som tidigare nämnt även skickat in ett yttrande med dessa argument till näringsdepartementet.

Inslaget startar vid 50 sekunder in i sändningen kl 21:46 och kan ses på SVT Play genom att klicka här.