Styrelsemöte: Julstök och vårplanering

Nedan följer ett sammandrag från NF Tranås styrelsemöte den 14/11-2018.

• Den 7 november hölls aktiviteten ”En kväll med fokus på vatten”, där vi besökte både reningsverket och stadshuset. Kvällen var välbesökt och och intressant, men på en del områden visade sig vattenreningen i Tranås tyvärr vara sämre än genomsnittet i landet.

• I Dagens Nyheter den 10 november publicerades en mycket bra artikel om gruvan i Norra Kärr med stort uppslag och flera personer med kopplingar till Naturskyddsföreningen har intervjuats. Vi hoppas förstås att fler artiklar om ämnet kommer publiceras i framtiden!

• NF Tranås kommer att delta vid det Naturumråd för Sommen som kommer hållas den 21 november på Solviken. Inbjudna är bland annat kommunerna och länsstyrelserna runt sjön, samt flera företag och föreningar. Målet med denna träff är att diskutera olika samarbeten med koppling till sjön.

• Planeringen av programmet för 2019 har som smått påbörjats och många olika aktiviteter finns på förslag. Om ni medlemmar har egna förslag eller vill förespråka någon utflykt lite extra, kan ni med fördel höra av er till Simon, som är programansvarig, via mailadressen soderstedt.s@gmail.com .

• Nästa styrelsemöte hålls den 11 december, vilket blir det sista för året, och julgröt kommer serveras! Alla är varmt välkomna, men för att planera maten krävs anmälan senast den 10:e till Märta, via marta.svard@outlook.com .