Styrelsemöte: Människor för framtid

Nedan följer ett sammandrag från NF Tranås styrelsemöte den 8/3-2022.

• 2022 års Program är nu utskickat till alla medlemmar! För de som som inte fått programmet i fysisk form kommer exemplar bl.a. att finnas vid våra kommande klimatmanifestationer på Tranås torg.

• En datumändring har dessvärre redan skett i programmet av Svamputflykten till Furulid från den 1/10 till den 8/10.

• Klimatgruppen kommer under våren och fram till valet i höst hålla klimatmanifestationer på torget under parollen People for Future! Flera fredagar kommer talare såsom biskop Martin Modéus, NF:s ordförande Johanna Sandahl och kommunens miljöchef Fredrik Skaghammar närvara. Även lokala musikanter deltar. Läs mer här!

• Planärendegruppen har skickat in ett yttrande rörande en ansökan om utökad torvtäktsbrytning i Larstorpsmossen utanför Aneby under ytterligare 25 år. Vi anser att torvbrytning i dagens klimatläge är mycket dumt.

• Jonköpings länsförbunds länsstämma kommer hållas den 7/5. NF:s generalsekreterare Karin Lexén kommer närvara och bl.a. prata om arbetet inför valet.

• Nästa möte: Årsmötet och konstituerande möte den 23/4 kl 14:00, vid Falla Spelt & Bagarbod.