Styrelsemöte: Barnkonventionen

Nedan följer ett sammandrag från NF Tranås styrelsemöte den 18/10-2022.

• Den 26/11 kl 10-16 i Nässjö bjuder Länsförbundet in medlemmar in att diskutera förslaget på föreningens nya nationella ”Framtidsstrategi”, för att staka ut vägen för NF de kommande åren.

• Natursnokarna genomförde sin fladdermusspaning den 24/9, vilken blev välbesökt! Man fick se en del fladdermöss, som emellertid inte var överförtjusta i alla sökande ficklampor.

• Svamputflykten utanför Aneby den 8/10, för att hitta ängssvampar, blev också den en trevlig tillställning! Bl.a. hittade man 19 olika arter av vaxskivlingar.

• För att kunna ta del av bidrag från kommunen har styrelsen författat en Policy för Barnkonventionen, där vi beskriver hur föreningen ska arbeta för att beakta barns rättigheter vid våra aktiviteter. Läs den här!

• Styrelsen kan nu, bl.a. med hjälp av länets nyligen instiftade Skogsgrupp, hjälpa till med att bedöma inventeringsbehovet i skyddsvärd avverkningsanmäld skog! Efter anmälan har man 6 veckor på sig att undersöka om området är skyddsvärt. Hör av dig till oss om du vill ha hjälp!

• Nästa möte: den 22/11 kl 18:30 vid Falla Spelt & Bagarbod.

Mötet avslutas.