Styrelsemöte: Årsavslutning

Nedan följer ett försenat sammandrag från NF Tranås styrelsemöte den 22/11-2022.

• En ny upplaga av Klimatspåret, en tävling för gymnasieungdomar, är igång! Elever i årskurs 1 på Holavedsgymnasiet kommer under kursen Naturkunskap få skapa alster som beskriver beteenden som är positiva eller negativa för klimatet.

• Tranås kommun håller på att utforma en koldioxidbudget som är tänkt att leda kommunens arbete framåt. NF Tranås kommer att granska denna närmare.

• Årets sista natursnoksutflykt gick till Illern den 6/11, där barnen fick följa ett reflexspår, svara på frågesport och grilla korv. Fler utflykter kommer under nästa år!

• Arbetet med aktiviteter till föreningens Program för 2023 är påbörjat! Har ni förslag på aktiviteter ni hade önskat att vi genomförde? Tipsa då oss!

• Styrelsen planerar för att under nästa år arrangera en uppstartsträff för nya medlemmar, där vi berättar om föreningen och hur man kan engagera sig. Våra styrelsemöten kommer dock även fortsatt vara öppna för medlemmar att delta vid!

• Nästa möte: den 17/1 kl 18:30 i källarlokalen på Ydrevägen 5, Tranås.