Höstens trevligaste fest

Den 27 augusti höll NF Tranås sin årliga Höstfest vid Falla Spelt & Bagarbod. Och vilken uppslutning det blev! Fler än 40 medlemmar slöt upp för att fira föreningen och ta del av bagarbodens goda lunch och ostkaka. Nytt rekord. Under den gemytliga eftermiddagen hann vi – förutom mat och trevligt prat – med att presentera den kommande Klimatveckan, säga några ord om den saknade Gunnar Lundquist, få höra på ljuv musik av trubadur Per Ulfsbo och leka lekar med Matilda och hennes assistent Gro. En lek gick exempelvis ut på att man skulle gissa vilket djur som fanns i en svart låda – såsom ormar, elefanter och såklart enhörningar.

Alltsomallt blev festen mycket energigivande, trots det något instabila vädret. Tack till alla som bidrog till festen. Och hoppas att vi blir lika många medlemmar nästa år!