Vattendag i Bodafors med Länsförbundet!

Den 14/10 kl 10-16 arrangeras en temadag med fokus på vatten i Bodafors, söder om Nässjö. Länsförbundet i Jönköpings län bjuder in alla medlemmar till Emåns Ekomusem, där de även bjuder på fika och lunch. Naturskyddsföreningens vattenexpert Mia Svedäng och Emåförbundets Peter Johansson kommer att leda dagen, som kommer handla om vattenfrågor i EU, föreningens arbete med vatten, strandskydd, återvätning, med mera. Det kommer även finnas utrymme för diskussion och för att dela tips om föreningsarbete. Inledningsvis och avslutningsvis behandlas föreningsangelägenheter i länet.

Program:
10.00 – Bakgrund till mötet, Föreningsfrågor
10.15 – Spelar EU någon roll för våra vatten? (Mia Svedäng, sakkunnig sötvatten på Riks)
10.30 – Emån: att förvalta vatten i ett avrinningsperspektiv (Peter Johansson, Emåförbundet)
11.15 – Bensträckare
11.30 – Aktuellt om sötvatten (Mia)
12.00 – Lunch & mingel
13.00 – Exkursion vid Emån (Peter och Mia)
14.30 – Kaffe & mingel
14.45 – Workshop: Hur kan vi arbeta med vattenfrågor tillsammans? (Mia)
15.45 – Sammanfattning av dagen
Ca 16:00 – Avslut