Årsmöte 2018

Den 25 mars höll NF Tranås sitt årsmöte vid Falla Spelt & Bagarbod. 21 medlemmar, inklusive styrelsen, närvarade. Ordförande för mötet var Ann-Britt Trygg och sekreterare Suzanne Schöblom. Samtliga 9 tidigare ledamöter omvaldes, samt ordförande Märta Svärd, och ett nyval av Carl Hermelin från Aneby gjordes.

De närvarande antog ett uttalande från mötet om ett inrättade av ett naturvårdsråd i Tranås, något som i dagsläget saknas men som finns i flera andra kommuner i länet. En kort summering av NF Tranås segrar, delsegrar och framgångar under 2017 lästes även upp och godkändes. Läs uttalandet om ett naturvårdsråd genom att klicka här och om föreningens framgångar här.