Höstfest i solsken

Den 4/9 höll NF Tranås sin nyinstiftade årliga höstfest för medlemmar i föreningen. Eftermiddagen bjöd på strålande solsken och inleddes med soppa och ostkaka serverad utomhus för de ca 30 vuxna och barn som anmält sig. Därefter följde först dagens två prisutdelningar.

Till vinnare av NF Tranås Naturskyddspris, för insater ämnade att skydda eller väcka intresse för naturen, utsågs Natursnokarna i Tranås. Anna Sjöberg Eklund, Hanna Bengtsson och Tomas Fasth, som startade upp gruppen för bara ett år sedan, har trots Corona arrangerat flera inspirerande utflykter för yngre barn och deras vuxna. De tilldelades ett pris om 1000kr, diplom och höll sedan en kort presentation om sitt arbete.

Näst på tur var vinnarna i fototävlingen Bästa vårbilden, som hållits tidigare under året. Av totalt 81 inskickade bidrag hade sex vinnare utsetts. Av dessa närvarade två, som tog emot diplom och fina tryck av sina bilder. Se de vinnande bilderna här.

NF Tranås mycket aktiva Klimatarbetsgrupp höll sedan ett föredrag om arbetet de gör för att påverka Tranås kommun och dess invånare. Bland annat om planerade uppsatstävlingar för ungdomar och om politiskt påverkansarbete för att få till stånd ett Klimatråd i kommunen.

Sist på programmet stod lekar, arrangerade av familjen Forsärla. Såväl yngre som äldre deltog i en 5-kamp, bestående av charader, pennan i flaskan, med mera. Festen avslutades således med leenden och skratt.

1 thoughts on “Höstfest i solsken