Styrelsemöte: Gott nytt klimatår

Nedan följer ett sammandrag från NF Tranås styrelsemöte den 14/12-2021.

• Styrelsen har beslutat att ha hopp för det nya året och att utforma ett program för 2022, innehållande framförallt utomhusaktiviteter! Som vanligt kommer detta skickas ut digitalt till medlemmar med epostadress och i pappersform till dem utan. Planeringen har påbörjats, men förslag på aktiviteter kan skickas till Programgruppen!

• Under den kommande våren har vi förhoppning om att att starta upp nya klimatmanifestationer i Tranås, under parollen ”People For Future”. Tanken är att även samarabeta med och arrangera dessa tillsammans med andra lokala organisationer.

• Planärendegruppen har mottagit granskningsversioner av Tranås kommuns översiktsplan samt planen för biogasmacken vid Valen i Tranås. De kommer att titta närmare på och skicka in synpunkter på dessa.

• Klimatgruppens projekt Klimatspåret har pga den ökade smittspridningen fått lov att ändras något. Föreläsningarna för gymnasieungdomar, med bl.a. Arne Müller, kommer tyvärr istället ske digitalt och temadagen har ställts in. Tävlingen för ungdomarna står dock fast, med bl.a. ett besök till en ecolodge som pris.

• Valberedningsarbetet inför föreningens årsmöte under våren har påbörjats. Känner du någon som vill engagera sig i vår lokala natur, klimatet, eller har egna idéer? Tipsa då våra valberedare Märta Svärd och Sven Damne.

• Nästa möte: den 25/1 kl 18:30 vid Falla Spelt & Bagarbod. Kvällsfika för 50kr/person.