Studiecirkel: Klimatet: från ord till handling

NF Tranås välkomnar alla intresserade att delta i vår studiecirkel om klimat! Vad kan få oss att göra rätt klimatval? Hur ställer vi om till mer hållbara liv? Vad gör Naturskyddsföreningen? Vad gör Tranås kommun? I den här studiecirkeln får du genom en rad föreläsningar en överblick i det aktuella och lokala klimatarbetet från olika infallsvinklar.

Cirkeln har tidigare annonserats som två separata studiecirklar, som nu slagits ihop. Eftersom cirkeln redan startat går det utmärkt att endast komma till vissa träffar!

Träff 1: 17/10 Vad kan få oss att göra rätt? – Vi lyssnar på sommarpratare Maria Wollrath- Söderberg
Träff 2: 31/10 Vad gör vi i föreningen? – Om Naturskyddsföreningens klimatarbete
Träff 3: 14/11 Vad innebär en koldioxidbudget? – Föreläsning Anna Wallin, Klimatforskare Climate visualiser/Klimatsekretariatet
Träff 4: 28/11 Vi åker till Biblioteket i Jönköping – Föreläsning av Anders Rooth Mobilitetsexpert
Träff 5: 12/12 Vad gör Tranås kommun? – Miljöstrateg Annsofie Sarenäs, Kommunens Klimat o hållbarhetsarbete

Tid: 18.30-20.30
Plats: Ydrevägen 5C suterrängplan, ingång mot Svartån, mitt emot Tranås Energi.

Ledare och anmälan till: Märta & Torsten Svärd  marta.svard@outlook.com

1 thoughts on “Studiecirkel: Klimatet: från ord till handling