Torgdagar och långloppis

Vill du träffa och diskutera natur- och miljöfrågor med oss i NF Tranås? Eller är du redan medlem och vill bli av med några gamla prylar? Läs då vidare, för under våren och en bit av hösten kommer vi att finnas på torget i Tranås för att prata om lokala miljöfrågor inför valet. Några av våra arbetsgrupper kommer att ansvara för två tillfällen var och ha med sig informationsblad om både höghastighetsbanan och gruvan i Norra Kärr, bland annat. Vi kommer även att hålla i en namninsamling, mot höghastighetsbanan över sjön Sommen och för en ny flexibel stambana.

Den 5 maj kommer vi som en del av detta även att delta vid Tranås långloppis! Vi kommer här att ha två bord och alla medlemmar är välkomna att lämna saker till försäljning. Intäkterna kommer att gå till föreningen och överblivna saker i första hand att skänkas till second hand och loppisar i stan. Om du vill hjälpa till under dagen eller bidra med saker, kontakta Torsten Svärd på 070-697 25 37 eller totte1922@live.se .

De datum som vi kommer att finnas på torget är:
20 april – Programgruppen
27 april – Järnvägsgruppen